google-site-verification: googlef123004bcea29bff.html
top of page

כיצד להתמודד עם הפחד מפני החמצה (FOMO) 

מאת חוה אוסטרובסקי   

 


 

 


 
  

 

 

 

 

 

 


  
FOMO הוא קיצור ל- -Fear Of Missing Out או בעברית: הפחד להחמיץ אירועים, חוויות והזדמנויות.זו היא הגרסה העכשווית לביטוי הישן "הדשא של השכן ירוק יותר" –סוג של קנאה. כיום, גם המדיה החברתית, הטלפונים הסלולאריים, העדכונים השוטפים והמציפים, גורמים בקלות לאנשים מסוימים להרגיש שבכל רגע נתון שהם מחמיצים אירוע מעניין או מוצלח יותר מאשר האירוע בו הם נמצאים כרגע, המקום בו החיים שלהם נמצאים. אנשים רבים חשים שישנם אנשים אחרים חיים את החיים אותם הם אמורים לחיות רק אם...

כולנו חיים בתוך סביבה ומדיה חברתית הגורמת לנו מידי פעם להרגיש שאצל אחרים החיים מעניינים יותר עם התרחשויות ואירועים משמעותיים הכוללים חופשות מרתקות, ארוחות רומנטיות, מפגש עם חברים "מגניבים" וכו'. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר בפגישות חברתיות או עיסקיות מישהו יושב עמך ומקבל כל הזמן הודעות טקסט אשר נראות משמחות ומעלות חיוך.

קוראים לזה "אשליית הפייסבוק": ברור לכולנו שהמדיות החברתיות אינן משקפות נכונה את חייהם של אחרים, זו יותר אשליה של חיים מושלמים. הדבר המעורר אצל אנשים מסויימים סערת רגשות ותחושת קורבנות – "להם יש הכל בעוד לי אין כלום...". המדיות החברתיות הן חד מימדיות בעוד החיים הם רב מימדיים ומורכבים מרבדים שונים ומגוונים. הפחד מהחמצה הינה תופעה שתמיד הייתה קיימת, אבל ככל שהשימוש בטכנולוגיות החדשות גבר, תופעה זו התעצמה ויש לה השפעה על תחושת סיפוק, אושר, שמחת חיים, המצב הפיזי והנפשי.

FOMO הוא הפחד מהחמצה של אירוע מתגמל שאחרים לקחו בו חלק ושממנו אתה נעדר. ישנם ביטויים שונים ל- FOMO. בבסיס ישנו פחד קמאי להחמיץ דבר מה. הדבר כולל החלטות שהאדם עושה, דרכים שהוא בוחר. יש לזכור תמיד שבעת שאנו בוחרים דרך אחת, מטבע הדברים אנו מוותרים על האחרת. פחד מפני החמצה גורם לאדם להתבונן בעיקר החוצה במקום פנימה. כאשר אדם מתבונן באחר וחושב או מרגיש שהוא טוב ממנו, הדבר גורם לו למעשה, להחמיץ את עצמו, את יתרונותיו ואת חוזקותיו. יתרה מכך, הפחד מהחמצה מונע קשר קרוב ומשמעותי עם אחרים.

 

 

להמשך הכתבה

חוה אוסטרובסקי-8.jpg

"אישור הצטרפות למאגר מידע" הפרטים המלאים בתקנון האתר

כל הממלאים טופס רישום באתר זה עושים זאת מרצונם החופשי וללא כל חובה חוקית לכך,  כל המידע הנאסף בטפסי הרישום הוא לטובת דוור למידעים על כנסים והפצת דפי מידע,  המידע ישאר וישמש אך ורק את בעל מאגר המידע וחברות הבנות שלו ולא יועבר לאף גורם אחר, כל המעוניין להימחק מהמאגר, יכול לבצע זאת תוך פניה בכתב לבעל המאגר בכל עתשם מאגר המידע : "מאגר לקוחות ומדוורים קבוצת פיננסים גג, פרטי בעל מאגר המידע: קבוצת פיננסים גג בע"מ ח.פ. 514511252, רח' היסמין 1, רמת גן.

  • Facebook - White Circle
  • Pinterest - White Circle
  • Instagram - White Circle
bottom of page