google-site-verification: googlef123004bcea29bff.html
top of page

העולם הוירטואלי
מאת : תמר פרוידמן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


אנחנו הגענו לעידן בו כנראה הכל נהיה וירטואלי.
שיחות נפש וירטואליות בווטסאפ ובצ'אטים למיניהם.
משחקים נהיו וירטואליים -  במחשב וכבר לא בגינות ובחצר.
סיורים במוזיאונים נהיו וירטואליים - באוזניות – וכבר לא ע"י מדריכים.
 
התקדמות או רגרסיה - תלוי את מי שואלים.
עם ההתקדמות הטכנולוגית מגיעים דברים שאנחנו לא יכולים לעצור ואולי פעמים רבות גם לא רוצים.
מה היינו עושים היום בלי טלפון חכם? איך היינו מתפקדים ללא ווטסאפ, ויי פיי, ומצלמות דיגיטליות? איך הייתה נראית העבודה שלנו?
מקום חדש יחסית בו נכנסת הוירטואליות הוא תחום הבתים והדירות יד שניה.
בדרך כלל בעל נכס לא מוכן להשקיע כסף בבית שהוא רוצה למכור ולכן הנכסים בדרך כלל מוזנחים ,ללא אופי כלשהו או טעם טוב. מצד שני ללקוח הפוטנציאלי קשה לראות מעבר לאי הסדר, חוסר הסטייל והחלוקה הלא נכונה של החלל. ובמיוחד קשה לו מאד לדמיין את הפוטנציאל האמיתי שיש לדירה או לבית.


בחו"ל משתמשים ב"סטייג'ינג" (בימוי) כדי להגדיל את הסיכויים למכור את הנכס. כלומר משדרגים את הבית ע"י העמדה נכונה של ריהוט ממשי בחדרים, הוספת חפצים דקורטיביים וצביעת הקירות בצבעים חדישים  ונאים אחרים בלי שיפוץ מאסיבי ממש. כלי זה לדאבוני לא מאוד נפוץ ומקובל בארץ. דבר המקשה על המתווך או בעל הבית עצמו למכור את הנכס, וחבל..
למכור דירות קבלן זה פשוט – חוברות ואלונים בהדפסה צבעונית ומבריקה עם תמונות של חיים יפים ונוצצים, בתים מעוצבים ,מסודרים ומבריקים עם אנשים שמחים ויפים, מדמיינים ללקוח חיים מושלמים בבתים מושלמים.
"סטייג'ינג וירטואלי" הוא כלי די חדש בארץ ומאוד מעניין המראה לקונה את הפוטנציאל האמיתי של הדירה או הבית ומעורר בקונה חיזיון של חיים נפלאים שיכולים להיות שלו. הלקוח יכול לדמיין את עצמו בתוך המבנה וזה כמובן מפתה אותו לקנות את הנכס. מצד אחד נחסכים מהמוכר אי הנוחות וכאב הראש של שיפוץ או סטייג'ינג אמיתי ומצד שני הוצאות גדולות ומיותרות.


אז איך זה מתבצע?
"סטייג'ינג וירטואלי" מאפשר לנו לראות את הבית ע"ג מסך בצורה תלת ממדית. המעצב "מעלים" כביכול את כל המחדלים הבלתי רצויים ואת העיצוב המיושן ומראה לנו את הבית בחלוקה חדשה, ריהוט אחר וסכמת צבעים יותר עכשווית ומודרנית. בלחיצת כפתור אפשר גם לשנות את התצוגה בהתאם לבקשות הקונים ודרישותיהם. כך אפשר להסביר לקונה הפוטנציאלי מה יכול להיות ואיך אפשר לנצל את שטח הדירה או הבית בהזזת או הוספת קירות. הקונה מקבל תמונה חדשה לחלוטין ולעיתים קרובות אפילו קשה לו להאמין שמדובר באותה הדירה עצמה שהוא בדיוק מבקר בה.


"סטייג'ינג וירטואלי" גם עוזר מאד ויעיל בתכנון התקציב. כאשר אנו רואים על גבי מסך צבעוני הדמיה תלת מימדית כמה מטר קיר אנחנו רוצים לשבור או להוסיף, האם ברצוננו להוסיף מקור אור מלאכותי או אולי להגדיל או להקטין חלונות ,קל לנו יותר להחליט מה מוצא חן בעיננו ולחשב את עלות השיפוץ המתוכנן.


השיטה הזו גם מאפשרת למעצב או למתווך להראות לקונה בקלות רבה מספר אפשרויות עיצוב של אותו החלל.
וכך, גם הקונה יכול ביתר קלות לאמוד את פוטנציאל הטמון בדירה או בבית, הן מבחינת עיצוביות והן מבחינה תקציבית.
 
©  כל הזכויות שמורות לתמר פרוידמן (2015)

sop-resize-200-TAMARPORTRAITS (1 of 17).
bottom of page