google-site-verification: googlef123004bcea29bff.html המשרד | Bankaut Pratit
top of page

המשרד

תמר פרוידמן, אדריכלית

 

 

 

 

 

 

 

אני מכינה לי ספל קפה חם ומהביל ולוקחת אותו למשרדי המרווח והמאובזר ומתיישבת – אני עוברת על כותרות העתון ברפרוף, גולשת קצת באינטרנט ומתעדכנת במדורי הרכילויות ובפייסבוק, ובסופו של דבר אני סוקרת את רשימת המטלות להיום ומתחילה בעבודתי האמיתית ממש. 
 
לא עוברות חמש דקות ונשמע צלצול בדלת, הטכנאי הגיע לתקן את מכונת הכביסה שפתאום אתמול הפסיקה לפעול. ומאחר וכבר טרחתי לקום אני מפעילה את המדיח עם הכלים המלוכלכים מארוחת הבוקר וחוזרת לעבודתי בזמן שהטכנאי מנסה להחיות את המכונה.
השעה היא שמונה בבוקר. לפני זמן מה עזבו הילדים את הבית, כל אחד לדרכו ומהומת הבוקר השגרתית שככה. לזה אני קוראת יעילות, גם להיות בבית וגם במשרד – במשרד הביתי כמובן.
ואכן, יותר ויותר אנשים עובדים מהבית או שעובדים מספר פעמים בשבוע בבית ודווקא יותר גברים מנשים. אצלי הפקקים והמכשולים בדרך לעבודה הם על גרם המדרגות למרתף במקום שהסטודיו שלי נמצא. כך מתאפשר לי להישאר בבית כשילד חולה או להסיע את הילדים לחוגים למיניהם או לחברים. ובכל זאת להניב תוצרת יעילה ומועילה. יותר יעילה מבכל מקום אחר!

 

 

 

 

 

 

 

אבל עלי להודות שזו לא שיטת עבודה המתאימה לכל אחד. ונכון, צריך גם משמעת עצמית מאוד חזקה. אבל מילת הקסם היא: עיקביות ונחישות.
אחד הדברים שמאוד עוזרים לי להישאר בסטודיו שעיצבתי לעצמי ולא למצוא השראה במטבח או להתפתות לסידור הבית הוא סביבת עבודה מאורגנת ונעימה ותכנית יומית או שבועית מסודרת והדוקה.
העיקרון הכי חשוב בארגון והכנת המשרד הביתי הוא שיש להפרידו משאר חלקי הבית והמגורים. אין שום צורך בכניסה נפרדת, אך ההפרדה בין אזור המגורים והמחיה לבין אזור העבודה חייבת להיות חדה ומאד ברורה, כגון – חדר נפרד או פינת עבודה שקטה עם אפשרות לסגור דלת ולהתיחד לעבודה מרוכזת ללא הפסקות מטרידות.
העבודה במשרד הביתי תהיה יותר אפקטיבית אם החלל יהיה מאורגן כמו המשרד בחברה שבה היינו רגילים לעבוד עד כה או כפי שהיינו מצפים לקבל אצל מעסיק כלשהו מחוץ לבית. תאורה מתאימה, ארונות או ספריות עם קלסר לכל נושא, ציוד ואבזור משרדי מתאים בהיקפו בהשיג יד וכמובן כל חומרי העזר הדרושים לבצוע עבודה יעילה.
העיקרון הוא: המשרד הוא משרד והוא בשום פנים ואופן לא מקום מגורים!
לציורים מהילדים, לחלקי צעצועים או לאלבומים וצלומים מהחופשה האחרונה לדוגמא אין מקום במשרד. גם שיחות ומפגשים משפחתיים כולל ויכוחים למניהם חייבים להיערך במקום אחר. על כך יש להסכים עם בני המשפחה לפני הכנת מקום עבודה זה. כאשר השולחן, הרהוט וכל המשרד מאורגנים תוכלו להתרכז רק בעבודתכם. ברגע שהשולחן נקי מפריטים שאינם שייכים לעיסוק גם הראש מתנקה ונהיה יותר פנוי לעבודה מרוכזת. דבר נוסף שעוזר לשמור על סדר יום מניב הוא רשימת מטלות יומית ושבועית.
 
אבל ארגון ותכנון הם לא הכל!

 

 

 

חשוב מאד לאהוב את החדר בו אנחנו נמצאים ברוב שעות היום ולפעמים אפילו יותר שעות מאשר בכל חלל אחר בבית. זהו חדר שאמור לתת לנו השראה ורוגע וגם פוריות יצירתית.
 
אז למה חשוב לשים לב:
ראשית תקבעו לעצמכם מהי מטרת החדר ומה ברצונכם לעשות בו. יש להבהיר מלכתחילה אם מגיעים אליכם לקוחות או מטופלים, וגם האם אתם חולקים את החלל עם עוד מישהו מהמשפחה או עם עוד עובד. צריך להחליט היכן למקם את הריהוט ואת המכשירים השונים למיניהם. האם השולחן יהיה למשל מול הדלת כך שאנשים מבחוץ יוכלו לשבת מולכם, האם יש לכם אולי מספיק מקום לעוד שולחן או אולי אפילו נחוצה לכם פינת ישיבה סלונית לקבלת קהל. אם יש עוד מישהו שעובד אתכם עליכם גם להתחשב כמובן בצרכים שלו.
אם אתם מתעסקים עם הרבה ניירת, תתכננו מקום לאחסון שיהיה נגיש אבל לא “יסתום” את החלל אופטית. האם זה רק ניירת או קלסרים, חומרי עזר, או דברים יותר גדולים?
את כל הנתונים הללו יש להביא בחשבון כדי לתכנן את החלל כראוי.
אם המשרד הוא רק חלק של חדר אחר או נישה אז כדאי לעצב את פינת העבודה לפי החלל הכללי, ללכת עם הסגנון הקיים ולא למשוך יותר מידי תשומת לב לאזור העבודה. אם המשרד הוא חדר נפרד תוכלו להעז ולהשתמש בצבעים שאולי לא הייתם צובעים בהם חדרים אחרים או למצוא רעיון מקורי כלשהו בשביל העסק שלכם.
 
בדרך כלל אני ממליצה למצוא ולהשקיע בריהוט נוח, טוב וחכם שישאר אתכם לאורך זמן ושיהיה בצבעים בהירים ורגועים. אני אישית אוהבת להוסיף גווני צבע שונים לקירות ולהתאים אביזרים כמו שטיח, וילונות, כריות נוי ופרטי משרד שונים בצבעים מתאימים. אם לאחר כמה שנים יהיה כבר נמאס מה”לוק”, פשוט תצבעו את הקירות בטרנד החדש ורק תחליפו או תוסיפו אביזרים ויהיה לכם חדר ממש כמו חדש מבלי להכנס להוצאות מופרזות.
 
ולסיכום- מי שבאמת רוצה ויש לו את היכולת לעבוד מהבית ובטוח שיש לו מספיק משמעת עצמית לכך, יכול בהחלט לעבוד בצורה יעילה ומרוכזת מהמשרד הביתי.
כל מה שיש לעשות זה להיעזר ברעיונות הנ”ל ובקלות תלמדו להפריד בין שעות העבודה לבין זמן פנוי בבית – גם אם הם רק מטרים ספורים בלבד אחד מהשני.

משרד בבית2 (1).jpg
משרד בבית 1 (1).png
sop-resize-200-TAMARPORTRAITS (1 of 17).
bottom of page