אאודי TTS במבחן דרכים
מאת:אדם רודן | צילום:אדם רודן
לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל
אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבחן הדרכים שלנו התייצבה אאודי TTS, גרסת הביצועים של הדגם, המציעה ביצועים חדים יותר ומנוע חזק בהספק 286 כ"ס המניע את ארבעת הגלגלים.
עיצוב ונוחות
במבט חטוף קשה יהיה להבחין בין אאודי TT סטנדרטית לגרסת ה- TTS היקרה יותר שמחירה עומד על 440,800 ₪. על אף כי השתיים חולקות תכונות דומות, אאודי TTS רחבה, נמוכה ובעיקר חזקה יותר מאאודי TT. ארבעה פתחי מפלט בוהקים בציפוי כרום מכריזים כי מדובר במכונית ספורטיבית וקרבית. הגריל הקדמי הטרפזי באאודי TTS ענק עם מסגרת כרום. במרכזו מספר הרכב ולצידו סמל TTS. סמל המותג הוזח מעלה אל מכסה המנוע. פנסי הקסנון הקדמיים יפים למראה ומאירים בעוצמה משתנה אוטומטית על פי תנאי הדרך.
כמכונית מהדור השלישי בשושלת אאודי TT, אין פלא שאאודי TTS החדשה ירשה את הגנטיקה המשפחתית ועוצבה באותו סגנון המוכר לנו משנים קודמות. קווי המתאר מוחצנים ומעוגלים בחלקה העליון אך חדים ומינימליסטים לכל אורכה של המכונית. אאודי TTS משווקת בישראל עם חישוקי אלומיניום בעלי חמש צלעות בקוטר 19 אינץ' המוסיפים חן למכונית היפה ממילא. הכנף האחורית נפתחת באופן אוטומטי במהירות העולה על 120 קמ"ש וניתנת גם לשליטה ידנית.
תא הנוסעים באאודי TTS דומה לדגם הסטנדרטי ומצליח להרשים בקלות. ההבדל המשמעותי ביותר בתא הנוסעים הינו מושבי הספורט הקדמיים. המושבים מאפשרים תנוחת ישיבה נוחה ולא מאומצת, ריפודי העור איכותיים ונעימים למגע והאות S המייצגת את הדגם רקומה במרכזם. מושבי הספורט לא רק נראים טוב אלא גם תומכים היטב בנוסעים. צמד המושבים האחוריים קטנים מאד ומיועדים לילדים לכל היותר.
תא המטען סביר בגודלו ובמבנהו. נפחו עומד על 305 ליטרים או 712 ליטרים מכובדים לאחר קיפול המושבים האחוריים. שפת ההטענה נמוכה, הגישה נוחה וקיפול המושבים האחוריים מאפשר רצפת הטענה שטוחה למדי.
ההגה של אאודי TTS קטום בתחתית, בשרני ובעל שלוש צלעות. באמצעות מגוון מתגי שליטה קטנטנים הממוקמים על צלעות ההגה, ניתן לשלוט על כלל מערכות הרכב השונות. יש לציין כי נדרש תרגול וכן מעט סבלנות על מנת להצליח לתפעל ביעילות את המערכות השונות מגלגל ההגה, שכן כל מתג אחראי על כמה פעולות שונות במקביל. הממשק המרכזי והיחיד ברכב נמצא בלוח המחוונים הדיגיטלי שאחראי על תצוגת נתוני הדרך ומערכת המולטימדיה. ברכב המבחן הותקנה גם מערכת ניווט Waze בהתקנה מקומית שתפעולה לא הולם מכונית יוקרה.
קונסולת הפיקוד המרכזית מאובזרת בכל טוב וממוקמת הרחק מהישג ידיו של הנוסע שלצד הנהג. זוהי מכונית לנהג המיועדת לשרת קודם כל את רצונותיו. פתחי המיזוג ניתנים לשליטה מלאה, אך אחד מהם במיקום לא נוח מקפיא את יד ימין של הנהג. התקרה באאודי TTS נמוכה אך נהג בגובה ממוצע ירגיש כי קיים מרווח מספק בין ראשו לתקרת הרכב. חלונות הצד, על אף היותם קטנים, אינם מייצרים תחושת צפיפות בדומה למכוניות ספורט אחרות.
ביצועים
יומיים במחיצתה של אאודי TTS חיזקו את דעתנו לגבי שושלת ה- TT המיתולוגית. זוהי מכונה גדושה בטכנולוגיה גרמנית שתוכננה בקפידה על מנת להצליח לשמר אחיזת כביש מלאה בכל מהירות ובכל זווית פנייה אפשרית. היא יודעת לייצר בכל רגע נתון מקסימום חיכוך בין הכביש לבין ארבעת גלגליה.