google-site-verification: googlef123004bcea29bff.html

קורונע

ימי קורונה משנים את כללי המשחק, גם בשוק צרכנות הרכב.

חשיבה תואמת מציאות עשויה לייעל את תהליך קבלת ההחלטות בנושא.

טל אבן

 

מזה כחצי שנה שימי קורונה הפכו לשגרה שלנו. המציאות לצד הנגיף חייבה אותנו להסתגל למצב חדש, לבצע שינויים בהרגלי הצריכה ובתהליכי קבלת החלטות, במיוחד באלה המשמעותיות, כמו רכישת רכב.

אז מה בעצם קרה כאן מבחינה תפיסתית בחודשים האחרונים?

קפסולות

אזרחים רבים, שלאורך שנים השתמשו בתחבורה ציבורית, פנו לפתע לפתרון רכישת רכב פרטי המהווה קפסולה סגורה. מבין אלו שנפגעו כלכלית בתקופת המשבר, הדבר בא לידי ביטוי בסט השיקולים שלהם בכל הנוגע לרכישת רכב.

בפועל, ממצב בו המכירות בענף עצרו כמעט לחלוטין, כשבמרץ -אפריל השנה הן נפגעו בשיעור של כ-90%, חלה התאוששות יפה שמגמתה ממשיכה מחודש לחודש.

לפי דו"ח איגוד יבואני הרכב, הירידה הכללית ברכישת רכב חדש בחודשי ינואר עד יולי 2020 אל מול השנה הקודמת, עומדת על פחות מ-22%.

יוצאים לטייל

יבואני הרכב ממשיכים להשיק, גם בימים אלה, כלי רכב רבים בסגמנטים שונים, והתחרות העזה ביניהם מאפשרת לרוכש לקבל הרבה יותר בתמורה לכספו: אם פעם רכב פנאי, היה מעין סמל סטטוס יוקרתי, הרי שכיום יש קטגוריית רכבים שלמה ופורחת של רכבי פנאי קומפקטיים, כשמחירם דומה מאד לקטגוריית המכוניות המשפחתיות. למרות זאת, אין כאן שום ויתורים או פשרות, להיפך. הרכבים הללו מודרניים, מאובזרים, מעוצבים ומצוידים במערכות בטיחות. כבונוס, הם גם נותנים מרווח ברכב ומרווח גחון עדיפים, ישיבה גבוהה ושלטת, יכולת לנוע בשבילים, תא מטען מכובד ולא פחות חשוב – אפקט כניסה מרשים בהרבה.

ואם כבר מזכירים שבילים, אחד היתרונות של רכב שכזה בימי קורונה, בהם נדמה כי השמיים רחוקים עדיין מלהיות פתוחים ובהיעדר אפשרויות הנמצאות במרחק טיסה מישראל, הוא בכך שמשפחות רבות יוצאות לתור את הארץ לאורכה ולרוחבה.

ובכן, אם עד כה מגמת גידול ברכישת רכבי הפנאי הבינוניים בגודלם והקומפקטיים הפכה פופולרית באופן מיוחד, תוך שהיא תופסת בטבלאות מכירות הרכבים קרוב למחצית מהמסירות (כ-47% בחודשי ינואר- יולי 2020), הרי שכעת רוכשי רכבי הפנאי מגלים בהם יותר מתמיד את יכולותיהם גם מחוץ לשולי האספלט;

גם אם לא מדובר ברכבי שטח כפולי הנעה, מרווח גחון ממוצע של כ-18- 19 ס"מ מספק על מנת לאפשר לנוסעים להגיע עם הרכב למקומות אליהם כלי רכב פרטיים לא יגיעו, ואלי אפילו לפתוח במקום ערכת קפה קטנה ומתקפלת, על מנת להרגיש ג'יפאים אמיתיים.

ולראיה, ישנן חברות שונות המציעות טיולים לקהל הרחב שברשותו רכבי פנאי (שאינם כפולי הנעה בהכרח). טיולים אלה לא מוגדרים אמנם כטיולי שטח טכני, אלא נסיעה בשבילים ובמקומות להם כלי הרכב הללו יכולים.

יחד עם זאת, רוכש שיחליט להיצמד לקטגוריית הרכבים המשפחתיים דווקא, יגלה די מהר שלא יישאר מקופח, מאחר ומרבית היצרנים אבזרו את הרכבים הללו ממשקוף למשקוף, וזאת בכדי להגביר בעיני הצרכן את אטרקטיביות הרכב במשוואת הערך לכסף, אל מול רכבי הפנאי הפופולריים.

כלי רכב חשמליים

בחודשים האחרונים, עלויות אחזקת כלי רכב ותדלוקם הפכה משמעותית מאי פעם.

לצד ירידה של עשרות אחוזים ברכישת כלי רכב מסורתיים, רואים עלייה חדה בביקושים לכלי רכב חשמליים או היברידיים, חשמליים למחצה.

ברכב כל חשמלי האחזקה נמוכה מאד, מאחר ואין הרבה מה לתחזק. יש שם מנוע חשמלי, בלמים, צמיגים ומגבים. אין שם צורך בהחלפת שמנים, מסננים מיוחדים או משאבות מסוימות. התחזוקה פשוטה וקלה משמעותית מתחזוקת רכב שבקרבו שוכן מנוע בעירה פנימית טיפוסי.

מעבר לכך, כשעלות טעינת הרכב עומדת על פחות מ-10 אג' לק"מ, הרי שמדובר בסדר גודל של כחמישית מעלות בנזין או סולר לנסועה מקבילה ברכב "רגיל".

לצד הרכבים החשמליים, כלי רכב היברידיים יכולים להיות יעילים עד מאד ולחסוך כסף רב בתדלוקם. אמנם התחזוקה כוללת גם מנוע המונע על ידי בנזין או סולר, אולם המנוע החשמלי שנוסף להם ועובד איתם בשיתוף פעולה, יכול להניע את הרכב, בתנאים מסוימים, עד כדי כ-50 ק"מ לבדו.

המשמעות היא שבעלי רכב היברידי המתגורר בעיר, ושמקום עבודתו נמצא לא רחוק משם, ובהנחה שאופי הנסועה שלו עירוני בעיקרו, יוכל לנוע רוב הזמן על חשמל, כל עוד הוא דואג לטעון את סוללות רכבו (ברכבי הפלאג אין), וייקח זמן רב עד שייאלץ לסור אל תחנת הדלק הקרובה.

לצד הנסיעה העירונית, אם יבחר הנהג ברכב ההיברידי להתנהל בנסיעה מתונה ורגועה, כשמצברי המנוע החשמלי טעונים, ויבחר במחשב הדרך בנסיעה בה עבודת המנועים משולבת, יצליח ללא מאמץ מיוחד להגיע עד לכדי 50 או 60 ק"מ לליטר בנזין או סולר, ברוב המכוניות.

והתוצאה של הנושא היא חיסכון חד בהוצאות הדלק היקר.

רכישה אינטרנטית

הנחיות ריחוק חברתי ומגבלות קהל במקומות סגורים הובילו יבואנים רבים לפתח בחודשים האחרונים, ובאופן משמעותי, את המכירה המקוונת. ישנם היום לא מעט יבואנים שמוכרים מכוניות און ליין, כשנושא נסיעת המבחן, שהינה הכרחית לפני רכישה, נעשה לעיתים עד הבית, לפי הזמנה.

----

תקופה ממושכת לצד הנגיף גרמה לעולם כולו לפעול באופן שונה מבחינה עסקית ממה שהיה רגיל בעבר.

הצרכן מצידו השתנה אף הוא בהעדפותיו, ביכולותיו הכלכליות ובשיקוליו התפעוליים.

צרכן מושכל רגיש היום הרבה יותר לעלויות רכישה ולעלויות שוטפות, לצד העובדה שכל עוד לא מוכרז סגר ובכל עת שניתן לנוע בכבישי הארץ בחופשיות, הוא מעוניין לשבור את שגרתו, לטייל ולחקור מקומות בארץ בהם טרם ביקר.

ובשל כל אלה, כדאי וראוי שיצטייד ברכב שמתאים לו ביותר, במיוחד בימים טרופים שכאלה. 

"אישור הצטרפות למאגר מידע" הפרטים המלאים בתקנון האתר


כל הממלאים טופס רישום באתר זה עושים זאת מרצונם החופשי וללא כל חובה חוקית לכך,  כל המידע הנאסף בטפסי הרישום הוא לטובת דוור למידעים על כנסים והפצת דפי מידע,  המידע ישאר וישמש אך ורק את בעל מאגר המידע וחברות הבנות שלו ולא יועבר לאף גורם אחר, כל המעוניין להימחק מהמאגר, יכול לבצע זאת תוך פניה בכתב לבעל המאגר בכל עתשם מאגר המידע : "מאגר לקוחות ומדוורים קבוצת פיננסים גג, פרטי בעל מאגר המידע: קבוצת פיננסים גג בע"מ ח.פ. 514511252, רח' היסמין 1, רמת גן.

  • Facebook - White Circle
  • Pinterest - White Circle
  • Instagram - White Circle