הכוח שמניע חברות
אחת ההרצאות הנצפות והמצוטטות ביותר של טד היא הרצאתו של סיימון סינק, יהודי- בריטי, שהחל את דרכו כפירסומאי והפך לסופר ומרצה מבוקש בעולם. בהרצאתו "מעגל הזהב" (The Golden Circle), סיימון סינק מציג גישה מעוררת השראה להנהגה ושיווק אפקטיביים.
חגית אבן צור יועצת אסטרטגית בכירה בחברת SMC
הוא מסביר בפשטות ובבהירות כי ארגונים ואנשים מצליחים לא מתמקדים רק ב"מה" הם עושים (המוצרים או השירותים שהם מספקים), ואפילו לא ב"איך" הן עושות זאת, המייצג את התהליכים, הערכים, והאסטרטגיות שבהן משתמש הארגון כדי להגשים את ה"למה" שלו. אלא בעיקר ב"למה" הם עושים זאת—החזון, המוטיבציה והאמונה העמוקה שמניעה אותם.
לפי סינק, החברות והמנהיגים הגדולים בעולם פועלים מתוך מטרה ברורה ומשמעותית שמתחילה מבפנים החוצה, כלומר קודם כל מבהירים למה הם עושים את מה שהם עושים, אחר כך איך, ולבסוף מה. כאשר ארגון מצליח להעביר את ה"למה" בצורה משכנעת, הוא מצליח לרתום לקוחות ועובדים בצורה עמוקה יותר, ליצור נאמנות ולבנות הצלחה ארוכת טווח.
מעגל הזהב של סיימון סינק מתחבר באופן טבעי לחזון של חברות מצליחות, שכן אלו לעיתים קרובות מתאפיינות במוטיבציה עמוקה ומכוונת מטרה, מעבר לשיקולים כלכליים גרידא.
ביסודן של חברות מצליחות רבות עומד ה"למה"—אותה תחושת שליחות, מורשת ארוכת שנים או תרומה לקהילה—שמשפיע על כל היבט בעסק. כמו במודל של סינק, החזון הזה מניע את האסטרטגיה העסקית (ה"איך") ואת הפעולות היומיומיות (ה"מה"). כאשר החזון הארגוני ברור ומועבר בצורה אפקטיבית, הוא יוצר תחושת שייכות ונאמנות בקרב העובדים והלקוחות, ומוביל להצלחה ארוכת טווח שהיא הרבה מעבר לרווחיות מיידית.
ישנם מספר גורמי מוטיבציה שמאפיינים חזון של חברות שמצליחות לאורך זמן, המוטיבציות המניעות אותן מעבר לרווחיות יכולות להיות מגוונות ועמוקות. הנה כמה סיבות מרכזיות ודוגמאות של חברות להמחשה: