google-site-verification: googlef123004bcea29bff.html
 

מה הסיפור עם פיצ'ר הפרטיות החדש של אפל
עידן אברמוב, מומחה שירות ותמיכה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


בשבוע האחרון אפל הוציאה עדכונים למערכות ההפעלה של המכשירים שלה. חלק מהתכונות והיכולות החדשות נוגעות גם לפרטיות המשתמשים. אם בעבר היה ניתן לעקוב באופן אוטומטי אחרי הגולשים ברשת, כעת האפליקציות יאלצו לבקש הרשאה לעקוב אחר הפעילות שלך באופן מקוון.

הפיצ'ר הזה מטריד חברות, דוגמת פייסבוק, אשר פעילותן מבוססת על איסוף מידע והצגת תכנים ומודעות מותאמות אישית לגולש וכך הן נהנות מרווחים עצומים הודות לפרסום.

אז מה זה אומר?

תכירו את App Tracking Transparency:

מדובר בפיצ'ר חדש שלדברי אפל מיועד להגן על הפרטיות של המשתמשים במערכות שלהם. יישומים אשר ירצו לעקוב אחר פעילות משתמשים יאלצו לבקש מהם הרשאה לעשות זאת. באופן זה, מרגע שמשתמשי אפל יבצעו את עדכוני המערכת, הם יתחילו לקבל הודעות מאפליקציות, דוגמת פייסבוק, אשר מבקשות מהם הרשאות לעקוב אחריהם.

לכל המשתמשים בעולם כיום יש מזהה ייחודי אשר נקרא IDFA, והוא למעשה מזהה פרסומי. כל אפליקציה ואתר שגולש נכנס אליו, מזהה את המזהה הפרסומי שלנו.

בעזרתו של המזהה, ניתן לדעת מהם האתרים שביקרנו בהם, ומה עשינו שם. את המידע הזה החברות והאפליקציות מצליבות בניהן וכך הן מרכיבות פרופיל דיגיטלי אודות המשתמש. המידע שנאסף באמצעות המזהה, מסייע לקדם מכירות ולפרסם מוצרים ושירותים במיקוד טוב יותר.

כאן נכנס לתמונה פיצ'ר הפרטיות החדש של אפל. כעת אתרים ואפליקציות לא יוכלו לגשת אוטומטית למזהה הפרסומי, אלא רק אם המשתמש אישר זאת באופן אקטיבי באמצעות הפיצ'ר.

בסרטון ההדרכה אודות פיצ'ר השקיפות, אפל מציינים כי הפיצ'ר נותן את אפשרות הבחירה איך חברות ישתמשו וישתפו את המידע שלהם, מידע כמו גיל, מיקום, רפואי, היסטורית גלישה וגם הרגלים הקשורים להוצאות כספיות.

הם מציינים כי המידע הנאסף אודות המשתמשים, מאפשר לעקוב אחר מסלולי הריצה, תיוגים של תמונות וכמובן מעקוב אחר מיקום המשתמש אשר יכול לשמש את החנות הקרובה להציע הנחות ולהיעזר במידע על מנת להגדיל מכירות (מה שאנחנו מכירים כקידום ממומן).

יש אפליקציות שניגשות למידע רב יותר מאשר הן באמת צריכות ומשתפות את המידע עם מפרסמים וסוחרים במידע, כך שהן יוצרות פרופיל דיגיטלי על כל משתמש, אותו הן יכולות למכור לאחרים. עם המידע הנאסף ניתן להשפיע על דעות והחלטות. כל זה קורה כמובן ללא שהמשתמש יודע על כך, והוא למעשה הופך למוצר עצמו.

להמשך הכתבה 

77a1d541d7e5b1220d6ea4607688bef0_XL.jpg
eset-slogo.png