google-site-verification: googlef123004bcea29bff.html
top of page

הנעה עם הנאה צרופה


הם כוללים מנועים סופר חזקים ותחכום קינטי רב. אך כיצד הם מבדלים עצמם גם באבזור? הצצה לתוך עולם רכבי הפאר.

טל אבן, Even Better, ייעוץ וקניינות פרמיום 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


--- 
רכבי הפאר מצוידים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, בחומרים האיכותיים ביותר הקיימים בתעשיית הרכב (וחלקם מוכרים גם מהעולם המוקפד של היאכטות (עץ) והמטוסים (קרבון פייבר) ומעל לכל, נותנים אווירה יוקרתית ושלווה.
סביבנו מסכי ענק ברזולוציה מדהימה, עם צבעים עשירים ודרכם מתקבלת שליטה בכל מה שקורה ברכב, היישר ממושב הנהג או מהמושב האחורי, בין אם בהפעלה קולית, במשיכת אצבע או בנגיעה קלה ואינטואיטיבית.
אם WAZE מנסה תמיד לתת לנו את המסלול הקצר ביותר או המהיר ביותר אל עבר היעד שלנו, קרוב לוודאי שכשאנו ישובים ברכב פאר, נשתמש בפקק תנועה רק כתירוץ לשהייה ממושכת יותר ברכב, בה נרוויח עוד כמה דקות של הנאה צרופה מאיכות הסאונד המשובחת, מבר היינות המקורר, מהמופע האור-קולי שנפרש סביבנו בתא הנוסעים, מהמסאז' במושב או מתנוחת הישיבה שהיא כה מפנקת, עד שקשה לקום ממנה.
אז מה נוכל למצוא כאופציות המוצעות במכוניות שמחירן משתווה לנכס נדל''ני קטן?

לפניכם כמה דוגמאות.


מיוזיק הול
בכל רכב פאר ישנה מערכת שמע טובה במיוחד. מרצדס לקחו את העניין צעד קדימה, כשבסדרת ה- S class החדשה ניתן להזמין את הרכב עם 4(!) מימדי קול, ולא פחות מ-31 רמקולים הפזורים ברחבי חלל הנוסעים. התוספת הזו, מבית בורמאסטר, תיתן אמנם חוויית שמע משובחת באופן קיצוני, אך תוסיף לעלות הרכב את מה שיכול לקנות עבורכם יונדאי קטן לילד.
תמרון אוטונומי
נניח שהגעתם עם הב.מ.וו סדרה 7 שלכם למקום צר במיוחד בו תרצו לחנות, אך לא תחפצו להשתחל מהרכב החוצה בקושי רב. הפתרון פה הוא להסתייע בשלט הרחוק, בו תוכלו לתת פקודות מחוץ לרכב ולתמרן אותו, כדי שיחנה עצמו לשביעות רצונכם, תוך שהוא מקפיד לא לפגוע במכשולים סביבתיים.
יתרה מכך, נניח שהגעתם בתנועה איטית אל עבר מקום ללא מעבר או קצה רחוב ללא מוצא, ונדרש תמרון בנסיעה לאחור, הב.מ.וו שלכם צילם וזוכר את 50 המטרים האחרונים שעל פניהם חלפתם, ויתמרן עצמו, כולל התערבות בעבודת ההגה, בנסיעה לאחור.


שיש וגימורי עץ מיוחדים
ברוב המקרים, ניתן למצוא במכוניות מפוארות עור מיוחד או גימורי עץ מהודרים.
בפורשה, למשל, תוכלו לקבל, תמורת כמה אלפי דולרים, עיטוי עור סביב פתחי המיזוג, בספי הדלתות וגם בסוככי השמש.
מרצדס מציעים ללקוחותיהם אפשרות להצטייד בעיטורי שיש בחלקים שונים בדש בורד או בקונסולה האחורית, הפונה אל עבר היושבים במושב האחורי, שבמקרים רבים הם גם בעלי הרכב.


כוכבים
יצרנים רבים מציעים כיום גגות שקופים, ולא רק ברכבי פאר.
עם זאת, רולס רויס מציעה לשוהים ברכביה, ותמורת תשלום נוסף ולא מבוטל, את האפשרות ליהנות מאווירה הנוצרת מ"כוכבי דמה", בדמות נורות לד זעירות רבות הפזורות על תקרת הרכב, וזאת למי שלא מוכן להמתין לליל בהיר עם שמיים זרועי כוכבים.   


יהלומים
יצרנים שונים מציעים שילוב יהלומים במקומות שונים ברכב שלכם.
מפתח הרכב, שכבר מזמן לא משמש כמפתח בהגדרתו, אלא יחידה מזהה לשם כניסה והנעה, הפך לאביזר המקושר ישירות לסמל סטטוס, ועל כן יצרנים רבים, במיוחד של מותגי פאר, משקיעים לא מעט בעיצוב ייחודי, מרשים, וכזה שבעליו יהיה גאה להניח אותו על השולחן בפגישה עם אנשי עסקים.
פרארי לקחו את הנושא קדימה, כשהם מציעים לבעלי היצירות הקינטיות שהם מייצרים מפתח שכולו משובץ ביהלומים שמשקלם הוא לא פחות מ-7 קראט.
אסטון מרטין לקחו את העניין דווקא לצד הטכנולוגי, כששעון יד יוקרתי מחליף את המפתח. הקשה כפולה על זכוכית הספיר פותחת את הדלתות או מדליקה את האורות ברכב לשם איתור קל בחניה. השעון, אגב, מבית Jaeger LeCoultre, עולה כ-25k דולרים באירופה.
בבנטלי ניתן לקבל את הבנטיאגה החדשה שלכם עם שעון זמן אנאלוגי מבית ברייטלינג, כשהוא עשוי מזהב 22 קראט ותריסר יהלומים. התוספת הזו תוסיף למחיר הרכב לא פחות מ- 170,000 דולרים.
אם לא די בכך, ישנם יצרני חישוקי גלגלים, שמציעים ללקוחות לקנות סט המשובץ כולו ביהלומים. עלותו עומדת על כמיליון דולר, וכדאי מאד שבעליו יחנה את הרכב רק במקומות סגורים, שמורים ומצולמים. וגם אז, כנראה שיאלץ לבדוק לאחר כל נסיעה, אם מהמורה או בור מזדמן לא השאירו כמה מהיהלומים בשולי הכביש.


ניחוח
ישנם יצרני רכבי עילית שלא יתנו ללקוחותיהם להסתפק במטהרי ריח פשוטים וזולים.
הם יציעו להם מתקן הקבוע ברכב, המכיל את הבושם המועדף עליהם, שאחת לכמה דקות ייתן התזה לחלל הרכב. גם עבור אביזר שכזה תאלצו להיפרד מכמה אלפי דולרים.


תיקים תואמים
ב.מ.וו i8 מציע מקום צנוע מאד לאחסון תיקים או למזוודות, אולם תמורת סכום הקרוב למספר 6 ספרתי בשקלים, תקבלו סט תיקים שעוצב במיוחד לפי מידות הרכב, מבית לואי ויטון.  


זהירות, תאונה 
כל עוד העולם המוטורי אינו אוטונומי לחלוטין, תאונות נגרמות וקורות בהיקף גדול ומצער.
כשהאאודי A8 שלכם תזהה תאונה בלתי נמנעת, היא תגרום לצד המרכב שעתיד להיפגע להגביה עצמו עד כדי 8 ס"מ, בכדי לנסות ולהפחית את מידת הנזק.
באותה הסיטואציה, במרצדס S תוגבר מידת הרעש הכולל בחלל הרכב (תוך שימוש ברמקולים), על מנת שרעש התאונה לא יהיה חד ופתאומי ויזיק לאזני הנוסעים, בתקווה שזה הנזק היחיד שייגרם מהאירוע.    
---
רכבי פאר מאפשרים ללקוחותיהם לעצב את רכבם תוך בחירה ממגוון עשיר של חומרים, טכנולוגיה ונראות. 
זה נכון שרכב פאר מוגדר כהתחייבות ולא כנכס, אלא אם מדובר באסטון מרטין DB5 ששימשה את בונד או ברולס רויס בה שהה אלביס, ונכון גם שתענוגות החיים אינם מייצרים ברוב המקרים החזר השקעה כספית, אבל הם בהחלט מייצרים, ואולי חשוב מכך, השקעה בנפש, ותחושה אותה קשה לכמת בכסף.  
 
   

sop-resize-200-טל אבן-1.jpg
מגזין הבנקאות 2.jpg
bottom of page