מה בין חגים, סדר בבלאגן ולהרים את הראש מעל השוטף?
תמר אדלר, מנכ"לית חברת הייעוץ האסטרטגי SMC GROUP
רבים מאיתנו בעלי עסקים ומנהלים סובלים מעונתיות ושינויים בהיקף העבודה, ישנן תקופות בהן אנחנו "טובעים" בשוטף ולא מצליחים להגיע לדברים החשובים ולבעיות השורש. מאידך ישנן תקופות "מתות" (כמו חול המועד הבא עלינו "לטובה") בהם אנו נוטים לחוות האטה אמיתית. גם אם כבר החלטנו אנחנו לעבוד, אין עם מי לדבר. התנועה מועטה, כל מייל נענה בהודעה אוטומטית של מחוץ למשרד ומי שאוהב כמוני לעבוד רק מחכה שיתחיל שוב ה"אקשן".
בימים רגילים רבים מאיתנו היו פשוט אורזים מזוודה וטסים ליעד הפנוי הקרוב, אבל בימי קורונה אלו זה קצת יותר מסובך. אז מה עושים? אפשר להחליט השנה משהו קצת אחר, להחליט שמנצלים את ימי חול המועד כדי לעשות קצת סדר. סדר שבעזרתו נוכל להרים את הראש מעל השוטף ואולי אולי להתחיל ולטפל בבעיות שורש בארגון ובעסק שלנו.
אז מה עושים? הנה כמה דברים שעובדים בשבילי…
וככה עושים את זה…
1.רשימת אתגרים:
בשלב הראשון נכין רשימת אתגרים של העסק. נכון, לפעמים נדמה לנו שהאתגרים שלנו הינם גוש אחד סבוך ומפותל. אבל עצירה קצרה והתבוננות תגלה לנו שלכל עסק (וגם לשלנו) יש בסה"כ שניים שלושה נושאים מרכזיים שמעכבים אותו.
האתגרים המרכזיים יכולים להתמקד בתחום הפיננסי כמו גביה או תזרים, נושאים מסחריים כמו העדר מכירות, בעיות בטיב כוחה אדם ועוד. בשלב הזה נרצה ליצור לעצמינו רשימה של האתגרים המרכזיים עימם אנו מתמודדים. ברגע שמיפינו את האתגרים התמונה תתבהר יקל עלינו להבין היכן עלינו להשקיע את מרבית המאמץ.