תעשיית הרכב לא מפסיקה להפתיע

מ”תחושת מונית הכסף”, ומחיפוש מתמיד של עידו רוזנבלום בכיסא הנהג?

כתב: טל אבן 












כיסוי מוזז חשמלית של מחזיקי הכוסות
מכירים את כיסוי ה”תריס” שמסתיר את מחזיקי הכוסות הנמצאים בין שני המושבים הקדמיים? ובכן, בחלק מהמכוניות תוכלו למצוא את התריס הזה שהוא מוזז חשמלית. וגם פה נשאלת השאלה הפשוטה: “למה?”.

אורות יום
ההמצאה הזו, הקיימת זמן רב במגוון רחב של רכבים, מאפשרת הדלקת אורות “קטנים” לתאורת יום. הבעיה שנוצרת עקב כך היא נהגים שנוטים לשכוח אותם גם אחרי שעזבו את הרכב, ושבים לרכב שמצברו התרוקן. כמו כן, יש נטייה לשכוח להדליק אורות דרך בלילה, מאחר ואורות אלה דולקים ומאירים את לוח השעונים. מסוכן.

שעון המודד “שעות גג פתוח” 
מיני קופר פתוחה היא אחת המכוניות המהנות והמתוקות שנוצרו בזמן האחרון. אבל- על מה בדיוק חשב היצרן כשהציע להוסיף שעון בלוח המכוונים המודיע על משך הזמן שנמדד, מאז שנפתח הגג בפעם האחרונה? אינפורמציה חיונית זה לא.

הפעלה קולית של אורות הדרך והמגבים
שלא תבינו אותי לא נכון, הפעלה קולית יכולה להיות מאד חיונית, למשל כשמחייגים מספר טלפון בעת נהיגה, או אפילו לתפעול הרדיו המצריך, לרוב, להוריד את העיניים מהכביש.
אבל הפעלת מגבים או אורות, פעולה הדורשת חלקיק שנייה מבלי להסיט את העיניים מהדרך? זה כבר גובל בעצלות הנהג.

תא כפפות ממוזג
כשהמוכר באולם התצוגה מציג בפניך את האביזר הזה כ”משהו שישמור על הקולה שלך צוננת”, תחשוב שוב. לרוב תא הכפפות עמוס לעייפה, ולא באמת מכיל פחיות ומזון הדורש צינון.
מי שודאי ייהנה מהמיזוג, שהינו פשוט שלוחה קטנטנה של תעלת המיזוג הכללית ברכב, הינם המסמכים של הרכב, תווי החנייה ואולי גם משקפי השמש. (שאגב, לא נכנסו לתא המיועד להם ליד סוככי השמש, מאחר והוא תמיד קטן מדי, באופן מרגיז להפליא).

כפתורי תפעול ההילוכים מההגה, ברכב המצויד בגיר רציף
תפעול ההילוכים מההגה נועד לשמש את הנהג הספורטיבי ברכב אוטומטי, לשם תזמון ההילוך הנכון כל הזמן. עם זאת, ברכב בעל גיר רציף המכיל אין סוף יחסי העברה, אין משמעות ל”הורדת\ העלאת הילוך” ידנית, שכן מתבצעת פעולה מלאכותית להפליא של “כאילו”.
-----------------------
תתמקדו בבטיחות
לפעמים המאמץ לחדש ולהפתיע, גורע מהמוצר הכללי.
יש להתמקד בטכנולוגיה מונעת תאונות, המסייעת לשמור על הנהג, הנוסעים, הסובבים והסביבה, או פשוט לשפר את איכות הניהוג.
לאחרונה כשנפלו לידי מפתחותיו של רכב סופר מיני, הופתעתי שהציוד בו כלל קיפול מראות חשמלי, וחימום המושבים הקדמיים, אך המנוע נעדר כוח באופן הגובל בסכנה.
אם רק היה היצרן משקיע מעט יותר ביכולת הדינאמית, ומוותר על התוספות ה”יוקרתיות”...  
 
 
הכותב, עו"ד בהשכלתו,  ניהל בעבר את מותגי היוקרה יגואר ואלפא רומיאו, וכיום הינו הבעלים של
EVEN BETTER, ייעוץ וקניינות פרימיום  
tal@evenbetter.co.il