זנגביל- ג'ינג'ר Ginger

אבי ציטרשפילר- חוות התבלינים









1.משפחה בוטנית- זנגווילים כמו הכורכום.
2. מה מאחסנים במטבח- במקרר שורש של זנגוויל קבוע.
                             במזווה- שורש יבש של זנגוויל, אבקת זנגוויל, אבקת חוויאג' למרק ו/או קארי הודי
3. החומרים הפעילים-חומרים נדיפים כמו זיג'יברין, חומרים חריפים כמו ג'ינג'ריל.
4. פעילות המיוחסת לצמח- 
ממריץ זרימת דם פריפריאלית
מקטין היצמדות טסיות הדם ונוגד קרישה
מייזע
מפנה גזים
ממריץ עיכול
נוגד הקאות- לנוסעים, לנוטלי כימותרפיה ותרופות ולנשים בהריון.
נוגד כיווצים
אנטי דלקתי

 טיפים להנאה ובריאות
1. לחלוט פרוסות ג'ינג'ר טרי עם לימון, תפוז ולואיזה כחלק מהכיף של ההתעוררות בבוקר וליצירת אנרגיה להמשך היום.
2. למערכת העיכול- 1גרם ג'ינג'ר או5 גרם חוויאג' למרק ן/או קארי להוסיף ביום למאכלים כמו מרק, בשר, אורז, פירה, ירקות מאודים, חליטות, פשטידות לטיפול בהמרצת עיכול, בחילות, כאבי בטן וגזים.
3. פרוסות ג'ינג'ר טרי, דבש, לימון וקינמון- חליטה נהדרת להצטננות.
4. הצטיידו בשורש ג'ינג'ר יבש שלם- הרתיחו 1 שורש ל1 ליטר מים ל20 דקות, ניתן להוסיף מעט קינמון. שימו בתרמוס וקחו לעבודה. שתו כל פעם קצת כדי להתחמם בחורף. אם תעשו זאת חודש רצוף יומיום זה גם יוריד משקל. 

להמשך הכתבה